V Británii se nakupuje bez pyžama
V obchodech během nakupování pouštějí z rádií libovolnou muziku, nejenom jenom v nich. Ale, i v restauracích či kavárnách a všelijakých veřejných oblastech.
Kde je očekávané provětrání vašich peněženek, zjistilo se pomocí vědeckého výzkumu, že puštěná aparatura dovede situaci ovlivnit.
Vědci uskutečnili velmi zajímavý experiment. Dobrovolníky tří různých kultur z USA, Číny a Indie pokaždé po skupince 10 lidí, zadali úkol, a to zapamatovat jsi v restauraci po 5 minutách co největší počet jídel z menu na, kterém bylo na výběr 30 pokrmů a následně jsi potom jeden objednat.
Nejlépe jsi zapamatovávali a častěji objednávali jídla, která jim připomínala určitá hudba, jako například při americké klasice jsi vybírali převážně hamburgery.
V obchodech zase při poslouchání klasické hudby dávali větší přednost luxusnější a dražším produktům. Zatím co u country hudby sahali hlavně produktech s nižší cennou a těm, které jsou vhodné pro běžnou potřebu. Ve výsledném výsledů by podle vědců majitelé podniků měli velmi výběr hudební vložky.
Lékaři se také podíleli na zajímavostech o nakupování, vymysleli odborný název pro tento druh činnosti, a to Shopalismus neboli závislosti na nakupování. Člověk trpící touto nemocí nepřemýšlí nad kolik v obchodě za nákup utratí, tudíž se nebojí nakupovat do mínusu, bez toho, aby měl srovnané, jak daný dluh po vyplatí. Tito lidé se právě pro tuto věc nejčastěji dostávají do dluhů a končí, pravděpodobnou exekucí.
V Britských řetězcích obchodu Tesco začátkem letošního roku spustili jedno velmi bizarní nařízení. Dokonce pro něj vymysleli vlastní název, „Syndrom nakupování v pyžamu“ což je pro britské ostrovy palčivý celospolečenský problém. Obsluhy v prodejnách spolu se zákazníky se už nevydrželi dívat se na to, jak rodiče doprovázejí své děti na nákupy v nočních košilích, někteří tak chodily dokonce i na třídní schůzky. U nás je stále možnost nakupovat v jakém oblečení chcete, v Británii se hold tomuto přešlapu budete muset vyhýbat.